Noutăți:
VIDEO: Telemedicina sprijină pacienții de la sat -- "Pacienții din satele românești pot fi diagnosticați fără a mai fi nevoie să se ..." -- 08 Iulie 2013
Curiozități din istoria farmaciei - Scrinul farmaceutic din secolul al XVII - ... -- "Colecția de Istorie a Farmaciei din Cluj deține un bogat partimoniu de vechi ..." -- 09 Mai 2013
Despre frumusețe și flori -- ""Frumusețea este, mai întâi de toate, o calitate obiectivă a corpurilor prin ..." -- 11 Martie 2013

Cele mai citite

Abdominoplastia

Abdominoplastia are ca scop îndepărtarea excesului de piele şi grăsime de la nivelul regiunii

+ View

Scăderea transpiraţiei excesive cu toxina botulinică

Odată cu sosirea verii, caldura și lumina puternică a soarelui, determină declanșarea unor

+ View

Tratamente faciale cu botox

Toxina botulinică reprezintă una din cele mai spectaculoase achiziţii în domeniul medicinei

+ View

Transplantul de păr

Transplantul de păr constă în recoltarea, cu instrumentar microchirurgical, a unor fire de păr

+ View

Fierul reprezintă unul dintre micronutrienţii esenţiali pentru funcţionarea normală a organismului.În organism, fierul se găseşte sub două forme: funcţională (65%), intră în componenţa unor substanţe (ex. hemoglobina) cu rol esenţial în repiraţie, şi de depozit (25%). Bărbaţii au aproximativ 3,5-4 g de fier în organism (aproximativ 50 mg/kg corp), iar femeile 2,4-3,5 g. Fierul este în condiţii normale bine conservat în organism şi doar 10% este excretat. 

Fierul este implicat în transportul respirator al oxigenului şi al dioxidului de carbon. Aportul adecvat de fier este esenţial pentru funcţionarea normală a sistemului imun. Fierul este important pentru funcţionarea normală a sistemului nervos la toate vârstele. În general, în cadrul unui regim de viaţă armonios şi unei diete echilibrate, necesarul zilnic de Fier al fiecărei persone poate fi acoperit prin alimentaţie.

Instalarea carenţei poate fi uşor evitată prin suplimentarea raţiei alimentare cu produse bogate în fier. Pentru o mai bună absorbţie a Fierului, se recomandă con-sumul în paralel de produ-se bogate în vitamina C, aceasta favorizând reţinerea lui de către organism prin transformarea în forme uşor absorbabile.

Surse alimentare animale de fier sunt:

  • ficatul
  • carnea (mai ales cea roşie)
  • organele (rinichi, splina, inima),
  • gălbenuşul de ou
  • peştele

Surse vegetale de fier (inadecvat utilizate de către organism) sunt:

  • fasolea uscată
  • lintea
  • pâinea neagră
  • fructele uscate (stafide, prune, curmale) şi oleaginoase (nuci, alune), precum şi unele legume.

Alte știri

Autori

Dr. Nicoleta Statov

Medic Primar Stomatolog, DrD în Medicină ...

Prof. Dr. Nicolae Hâncu

Medic Primar specializat în diabet zaharat, ...

Scroll to top