Noutăți:
VIDEO: Telemedicina sprijină pacienții de la sat -- "Pacienții din satele românești pot fi diagnosticați fără a mai fi nevoie să se ..." -- 08 Iulie 2013
Curiozități din istoria farmaciei - Scrinul farmaceutic din secolul al XVII - ... -- "Colecția de Istorie a Farmaciei din Cluj deține un bogat partimoniu de vechi ..." -- 09 Mai 2013
Despre frumusețe și flori -- ""Frumusețea este, mai întâi de toate, o calitate obiectivă a corpurilor prin ..." -- 11 Martie 2013

Cele mai citite

Abdominoplastia

Abdominoplastia are ca scop îndepărtarea excesului de piele şi grăsime de la nivelul regiunii

+ View

Scăderea transpiraţiei excesive cu toxina botulinică

Odată cu sosirea verii, caldura și lumina puternică a soarelui, determină declanșarea unor

+ View

Tratamente faciale cu botox

Toxina botulinică reprezintă una din cele mai spectaculoase achiziţii în domeniul medicinei

+ View

Transplantul de păr

Transplantul de păr constă în recoltarea, cu instrumentar microchirurgical, a unor fire de păr

+ View

Alimentaţia are un impact profund asupra metabolismului nostru şi asupra stării de bine. 

Cercetările au indicat câţiva factori nutriţionali care prin lipsă sau insuficienţa lor în alimentaţie contribuie la instalarea asteniei. Cei mai importanţi sunt serotonina, acizii graşi Omega 3, vitaminele B, C, D şi aportul crescut de proteine animale.

Serotonina - este este sintetizată în organism de un aminoacid esenţial numit triptofan. Consumând alimente care conţin cantităţi adecvate de triptofan optimizăm producţia de serotonină. Cei care suferă de astenie de primăvară trebuie să consume alimente bogate în triptofan. Cele mai bogate surse alimentare în acest aminoacid sunt cele vegetariene: brânza tofu, nucile, seminţele de dovleac, soia boabe, seminţele de susan, migdalele etc.

Omega 3 - acidul linolenic, face parte dintre acizii graşi nesaturaţi care reprezintă „grăsimile sănătoase “necesare unei bune funcţionări a creierului, menţine arterele curate, înlesnind astfel oxigenarea creierului, şi ajută neurotransmiţătorii, prevenind, astfel, depresiile. El care se regăseşte în cantaitati mari în uleiul de peşte, seminţele de în măcinate, nuci, ulei de germeni de grâu, germeni de grâu, ulei de soia, soia boabe verde.

Vitamina D a cărei lipsa poate induce o stare de obosela a organismului accentuată primăvara. 
Nu putem să ne bazăm doar pe alimentele consumate pentru că aportul de vitamină D este insuficient.

O expunere la soare de 15-20 minute, de două trei ori pe săptămână va produce necesarul de vitamina D.

Ca recomandare vă sugerăm utilizarea suplimentului Vitamarin care conţine ulei de Engraulis japonicus

(hamsie japoneză - peşte marin, unic din punctul de vedere al compoziţiei uleiului, bogat în acizi Omega 3 (EPA 18.9% DHA 11.2% OA 12%), Vitamina E, vitamina A şi Vitamina D3. 

Vitaminele B, C a căror carenţe poate duce la fenomene de oboseală şi ameţeli, dificultăţi de memorare, lipsă de poftă de mâncare, scădere în greutate, aritmii cardiace etc.

Aceste vitamine ne pot lipsi în cantităţi mari după sezonul rece deoarece fierberea sau conservarea alimentelor duce la reducerea lor semnificativ. Sunt absorbite uşor în organism dar la fel de repede sunt eliminate prin urină. Ele nu se stochează (cu excepţia vitaminei B12) în depozite ca vitaminele liposolubile (A, E, K) şi de aceea sezonul în care nu consumăm prea multe legume şi fructe proaspete poate constitui un risc în apariţia asteniei de primăvară. Pentru cei care au o alimentaţie dezordonată se pot administra suplimente nutritive - Biomultivitamin (un complex din extracte de plante şi fructe bogate în vitamine naturale, minerale şi substanţe biologic active respectiv: Cătina albă, Aloe vera, extract de rodie, Lăptişor de matcă, Schizandra chinesis, Gutui japonez, ulei de soia) şi Flavocel

(un antioxidant, obţinut din extracte concentrate de Hibiscus, îmbogăţite cu vitamina C şi cu un amestec de uleiuri eterice.).

Proteinele animale sunt consumate în cea mai mare parte în perioada ianuarie-mai. Aminoacizii care se găsesc din abundenţă în proteina animală – tirozina, valina, izoleucina, leucina, fenilalanina – sunt aminoacizi care concurează cu triptofanul în ce priveşte migrarea din artere în creier. Cercetătorii de la Universitatea din Milano au măsurat sub forma de indice raportul dintre triptofan şi cei cinci aminoacizi din carne şi au descoperit că pe măsură ce acest indice scade (cum e cazul dietei carnate) – riscul pentru astenie sau o serie de boli mintale cu componente depresive, creşte.

Astenia de primăvară poate fi prevenită printr-o dietă echilibrată în cursul iernii şi primăverii. Alimentatia nu trebuie să fie monotonă, ea trebuie să conţină zilnic fructe şi legume, semiţe şi nuci, etc. 

 

Alte știri

Autori

Dr. Nicoleta Statov

Medic Primar Stomatolog, DrD în Medicină ...

Prof. Dr. Nicolae Hâncu

Medic Primar specializat în diabet zaharat, ...

Scroll to top